Port Gdynia wybrał najkorzystniejszą ofertę na dzierżawę terminalu zbożowego

Port Gdynia zakończył postępowanie przetargowe dotyczące dzierżawy terminalu zbożowego, wybierając ofertę konsorcjum Szczecin Bulk Terminal wraz z firmami doradczymi Tapini i Ribera. Decyzja ta została podjęta po szczegółowej analizie ofert, w której oceniano m.in. miesięczny czynsz stały, stawkę za przeładunek jednej tony oraz minimalny roczny przeładunek.

Kluczowe szczegóły przetargu

Terminal zbożowy, którego dotyczył przetarg, znajduje się w strategicznej lokalizacji przy nabrzeżach Indyjskim i Norweskim w Gdyni. Postępowanie zostało ogłoszone w maju, a do udziału zgłosiło się pięciu oferentów:

  • Mondry (obecny tymczasowy dzierżawca),
  • OT Port Gdynia,
  • Szczecin Bulk Terminal (wraz z Tapini i Ribera),
  • Konsorcjum firm Speed, Astar i Tridente,
  • Krajowa Grupa Spożywcza.

Najwyższą stawkę czynszu miesięcznego, wynoszącą 1,69 mln zł, zaproponował OT Port Gdynia. Jednak to Szczecin Bulk Terminal uzyskało najwyższą liczbę punktów w ogólnej ocenie ofert.

Konsorcjum Szczecin Bulk Terminal na prowadzeniu

Nie jest to pierwszy sukces tego konsorcjum w przetargach dotyczących terminalu zbożowego w Gdyni. W poprzednich postępowaniach również uzyskiwało najwyższe oceny, jednak ich wyniki były kwestionowane, co prowadziło do unieważnienia decyzji. Tym razem oczekuje się, że procedury przetargowe zostaną zakończone zgodnie z planem, a umowa dzierżawy podpisana.

Znaczenie terminalu zbożowego dla portu Gdynia

Terminal zbożowy w Gdyni pełni kluczową rolę w obsłudze transportu zbóż na Bałtyku, przyciągając inwestorów z kraju i zagranicy. Modernizacja oraz rozwój infrastruktury terminalu to istotny krok w kierunku zwiększenia zdolności przeładunkowych i podniesienia konkurencyjności Portu Gdynia.

Decyzja o wyborze najkorzystniejszej oferty na dzierżawę terminalu zbożowego jest kolejnym krokiem w kierunku wzmocnienia pozycji Portu Gdynia na rynku międzynarodowym. Finalizacja procedur przetargowych i podpisanie umowy dzierżawy pozwolą na rozpoczęcie nowego etapu działalności terminalu, który zyska nowego operatora zdolnego do realizacji ambitnych planów rozwoju.