Ostra rywalizacja o dwa odcinki drogi ekspresowej – GDDKiA otworzyła koperty z ofertami
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) otworzyła oferty na realizację dwóch kluczowych odcinków drogi ekspresowej, która będzie częścią Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej (OAW). Rywalizacja o kontrakty była wyjątkowo zacięta, a łączna wartość zamówień to około 21 milionów złotych.
Kto może nad morze - Spis treści
Kto wygrał przetarg na OAW?
Pierwszy odcinek, łączący S10 z drogą krajową nr 92, ma być zaprojektowany przez firmę Transprojekt Warszawa, która złożyła ofertę opiewającą na kwotę około 8,5 miliona złotych. Z kolei drugi odcinek, prowadzący od DK92 do S7, przypadł firmie Trakt Katowice, która zaoferowała wykonanie prac za około 12,5 miliona złotych.
Co obejmuje realizacja projektu?
W ramach kontraktu wykonawcy mają 44 miesiące na opracowanie szczegółowego studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) oraz uzyskanie decyzji środowiskowej. W efekcie finalne dokumenty powinny być gotowe najpóźniej w pierwszym kwartale 2026 roku.
Kluczowy cel OAW
Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej ma przede wszystkim odciążyć ruch tranzytowy w samej stolicy oraz usprawnić połączenia Warszawy z innymi regionami Polski, w tym z portami morskimi. Planowana trasa będzie posiadać po dwie jezdnie z trzema pasami ruchu w każdym kierunku, co ma zagwarantować płynność i bezpieczeństwo ruchu.
Ostra rywalizacja o dwa odcinki drogi ekspresowej
Choć projektowanie i uzyskanie pozwoleń zajmie kilka lat, pierwsze odcinki Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej mogą zostać oddane do użytku pod koniec tej dekady.