Ostra rywalizacja o dwa odcinki drogi ekspresowej – GDDKiA otworzyła koperty z ofertami

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) otworzyła oferty na realizację dwóch kluczowych odcinków drogi ekspresowej, która będzie częścią Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej (OAW). Rywalizacja o kontrakty była wyjątkowo zacięta, a łączna wartość zamówień to około 21 milionów złotych.

Kto wygrał przetarg na OAW?

Pierwszy odcinek, łączący S10 z drogą krajową nr 92, ma być zaprojektowany przez firmę Transprojekt Warszawa, która złożyła ofertę opiewającą na kwotę około 8,5 miliona złotych. Z kolei drugi odcinek, prowadzący od DK92 do S7, przypadł firmie Trakt Katowice, która zaoferowała wykonanie prac za około 12,5 miliona złotych.

Co obejmuje realizacja projektu?

W ramach kontraktu wykonawcy mają 44 miesiące na opracowanie szczegółowego studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) oraz uzyskanie decyzji środowiskowej. W efekcie finalne dokumenty powinny być gotowe najpóźniej w pierwszym kwartale 2026 roku.

Kluczowy cel OAW

Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej ma przede wszystkim odciążyć ruch tranzytowy w samej stolicy oraz usprawnić połączenia Warszawy z innymi regionami Polski, w tym z portami morskimi. Planowana trasa będzie posiadać po dwie jezdnie z trzema pasami ruchu w każdym kierunku, co ma zagwarantować płynność i bezpieczeństwo ruchu.

Ostra rywalizacja o dwa odcinki drogi ekspresowej

Choć projektowanie i uzyskanie pozwoleń zajmie kilka lat, pierwsze odcinki Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej mogą zostać oddane do użytku pod koniec tej dekady.