Fehmarnbelt Tunnel – rewolucja pod dnem Bałtyku. Polska też ma swój udział!
Nowoczesna inwestycja łącząca Danię z Niemcami
W cieśninie Fehmarnbelt, pomiędzy Danią a Niemcami, trwa budowa najdłuższego na świecie tunelu drogowo-kolejowego. Tunel Fehmarnbelt, o długości 18 km, ma być gotowy w 2029 roku i radykalnie skróci czas podróży oraz zredukuje emisje CO₂.
Kto może nad morze - Spis treści
Polacy budują tunel marzeń
W projekcie znaczący udział mają również polscy inżynierowie i firmy budowlane. Dzięki ich doświadczeniu i precyzji, projekt przebiega zgodnie z harmonogramem. Polska technologia i know-how znajdują uznanie na arenie międzynarodowej.
Szybciej, taniej i ekologicznie
Tunel umożliwi przejazd autem w 10 minut, a pociągiem – w 7 minut. Zastąpi obecny prom, którego rejs trwa 45 minut. Dodatkowo projekt przewiduje utworzenie specjalnych mokradeł o powierzchni 300 hektarów jako forma ochrony środowiska.
Europejski projekt przyszłości
Dzięki wsparciu finansowemu Komisji Europejskiej (ponad 1,3 mld euro) oraz zaangażowaniu państw członkowskich, tunel Fehmarnbelt staje się symbolem zrównoważonego rozwoju i nowoczesnego podejścia do transportu międzynarodowego.
Fehmarnbelt – więcej niż tunel
To nie tylko projekt infrastrukturalny, ale też impuls do rozwoju regionu. Lepsze połączenia kolejowe i drogowe oznaczają szybszy handel, więcej turystów i nowe miejsca pracy. Tunel pod Bałtykiem to most do przyszłości Europy.