Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA poinformował o podpisaniu kolejnej ważnej umowy w ramach przygotowań do realizacji jednej z największych inwestycji morskich w Polsce – budowy Głębokowodnego Terminala Kontenerowego w porcie zewnętrznym w Świnoujściu. Umowa została zawarta z renomowanym Biurem Projektów „Pirs” Sp. z o.o. i dotyczy opracowania programu funkcjonalno-użytkowego (PFU) dla morskiego dostępu do terminala.
Kto może nad morze - Spis treści
To niezwykle istotna decyzja, która stanowi kamień milowy w rozwoju Portu Świnoujście oraz całego zachodniopomorskiego wybrzeża. Terminal kontenerowy to inwestycja o ogromnym potencjale gospodarczym i logistycznym – zarówno dla Polski, jak i całego regionu Morza Bałtyckiego.
Świnoujście – port przyszłości
W ramach podpisanej umowy wykonane zostaną m.in. badania batymetryczne dna morskiego w rejonie planowanej budowy toru podejściowego, falochronu i obrotnicy. Te działania umożliwią w kolejnym etapie opracowanie szczegółowej dokumentacji projektowej i rozpoczęcie robót budowlanych.
Program funkcjonalno-użytkowy (PFU) to dokument, który w sposób kompleksowy określa wymagania inwestora wobec projektowanej infrastruktury. Jego przygotowanie to warunek konieczny do ogłoszenia przetargu w trybie „projektuj i buduj”.
Przyszłość Świnoujścia pisze się na głębokiej wodzie
Budowa Głębokowodnego Terminala Kontenerowego w Świnoujściu to strategiczna inwestycja o ogólnokrajowym znaczeniu. Dzięki niej Świnoujście stanie się jednym z najważniejszych punktów przeładunkowych na Bałtyku, konkurując z największymi portami Europy.
To również szansa na tysiące nowych miejsc pracy, rozwój sektora logistycznego i morskiego, a także impuls dla całej lokalnej gospodarki – od transportu, przez hotelarstwo, aż po usługi.
Świnoujście coraz bliżej Głębokowodnego Terminala Kontenerowego
Decyzja o realizacji PFU to odważny, ale bardzo potrzebny krok, który pokazuje, że Świnoujście myśli długofalowo i stawia na przyszłość opartą na nowoczesnej infrastrukturze i zrównoważonym rozwoju.