Joanna Agatowska – propaganda czy promocja Świnoujścia ? – ponad 44 tysiące złotych na media w kwietniu i maju 2025 roku
Kto może nad morze - Spis treści
Świnoujście, miasto położone na zachodnim krańcu Polski, znane z pięknych plaż, bogatej historii oraz rosnącej liczby turystów, od lat inwestuje w promocję swojej marki. Wiosną 2025 roku prezydent miasta Joanna Agatowska i jej urząd kontynuowali działania informacyjno-promocyjne, wydając aż 44 570,50 złotych na kampanie medialne w telewizji, radiu i Internecie.
Te środki miały pomóc w szerzeniu informacji o lokalnych wydarzeniach, działalności administracji oraz atrakcjach turystycznych Świnoujścia. Zgodnie z ujawnionymi danymi przez Urząd Miasta Świnoujście (informacja publiczna z 16 czerwca 2025 r.), pieniądze te zostały rozdzielone między kilka mediów regionalnych i ogólnopolskich.
Kwiecień 2025 – ponad 26 tysięcy złotych na promocję
W pierwszym miesiącu wiosny samorząd przekazał 26 361 złotych na działalność medialną. Najwięcej środków – aż 12 703 zł – trafiło do Telewizji Zachodniopomorskiej, która realizowała dwa programy informacyjne: „Po sesji” oraz cykliczny program samorządowy, a także produkcję filmów promujących wydarzenia miejskie. Wśród tematów znalazły się m.in.: Jarmark Wielkanocny, warsztaty z okazji Dnia Kobiet czy niedziela palmowa.
Na drugim miejscu pod względem wysokości dotacji uplasowała się Telewizja Słowianin, która otrzymała 5 043 zł za relacje z obrad Rady Miasta oraz program „Wieści z urzędu”.
Pozostałe środki rozdzielone zostały między inne media:
- Twoje Radio – kampania reklamowa Jarmarku Wielkanocnego i produkcja spotu: 2 925 zł
- Radio Szczecin – kampania wielkanocna i produkcja spotu: 2 000 zł
- Portal iswinoujscie.pl – slider promujący Świnoujski Jarmark Wielkanocny: 3 690 zł
Maj 2025 – ponad 18 tysięcy złotych na promocję
W kolejnym miesiącu koszty promocji nie zmalały – wręcz przeciwnie. W maju 2025 roku Urząd Miasta przeznaczył na działania informacyjne i promocyjne 18 209,50 złotych.
Największa część tej kwoty – 6 134,50 zł – została ponownie przekazana Telewizji Zachodniopomorskiej za emisję programów informacyjnych oraz film dotyczący Świnoujskiego Dnia Dziecka.
Zaangażowanie Telewizji Słowianin pozostało bez zmian – jak w kwietniu, tak i w maju firma ta otrzymała 5 043 zł.
Dodatkowo:
- Twoje Radio – kampania promująca majówkę: 2 727 zł
- Portal iswinoujscie.pl – slider promujący wydarzenia miejskie takie jak:
- Majówka w Świnoujściu
- Teatralne poranki w MDK
- Dzień Dziecka
Koszt: 4 305 zł
Suma wydatków – ponad 44 tysiące złotych
Łącznie w dwóch miesiącach – kwietniu i maju 2025 roku – Urząd Miasta Świnoujście wydał na promocję i informację publiczną 44 570,50 złotych. Kwota ta obejmuje zarówno produkcję materiałów, jak i ich emisję w różnych formatach mediów.
Promocja czy propaganda?
Choć działania promujące miasto są powszechną praktyką wśród samorządów, to w Świnoujściu budzą one czasem kontrowersje. Nie brakuje głosów krytyki ze strony części mieszkańców, którzy pytają: czy środki nie mogłyby zostać lepiej wykorzystane? Czy nie warto byłoby zainwestować w szkolnictwo, służbę zdrowia albo infrastrukturę, zamiast w coraz droższą promocję?
Podsumowanie
Propaganda nie może zakryć rzeczywistości media dofinansowywane przez urzedników ślepną i nie widza co dzieje się naprawdę a co dzieje się w świnoujściu – zobaczcie na portalu eswinoujscie.pl
Świnoujście. Radny apeluje o montaż kamer na granicy z Niemcami
PILNE! Radny żąda kamer na granicy w Świnoujściu!